2018

 
fredag D. 09. november 2018, kl. 12.40

Hvad er meningen?

Findes der kun en sandhed, eller er der flere? Er verden god eller ond? Det var livets helt store spørgsmål, der blev vendt og drejet, da religionselever deltog i et arrangement i Folkekirkens Hus i Aalborg.

mandag D. 05. november 2018, kl. 15.39

Gensyn med vennerne

Lørdag aften startede en ny tradition på Mariagerfjord Gymnasium: Tidligere elever var inviteret til en festlig aften med masser af gensynsglæde, festmiddag og et populært liveband bestående af gamle studenter.

onsdag D. 31. oktober 2018, kl. 11.30

Hippierne på egnen

Onsdag havde gymnasiet besøg af journalist Martin Schultz, der gav eleverne et indblik i en anderledes måde at leve på. Han fortalte om kollektivistbevægelsen på Djursland, som han selv var en del af i 70'erne.

onsdag D. 31. oktober 2018, kl. 09.39

Æ, ø, åhhhh...

Det er svært at lære dansk, når man kommer fra Brasilien, Østrig, Italien, Alaska eller Colombia. Dét ved gymnasiets fem udvekslingselever, der lige nu kæmper med de danske vokaler og bløde d'er.

fredag D. 26. oktober 2018, kl. 08.49

Hvad rimer på bæltetaske?

Torsdag eftermiddag havde gymnasiet besøg af Rudbæk og Iris fra RaPolitics. De inviterede musikelever fra 2.lm og 3.b til en workshop med hiphop, skarpe budskaber, rim, rytmer og håndtegn.

mandag D. 22. oktober 2018, kl. 08.45

Så' der post!

Før efterårsferien pakkede flere elever kufferten og rejste på studietur. Nogle var på sprogskole i Spanien, mens andre besøgte Berlin, København eller venskabsskolen i Ahlen. Her kan du læse postkort fra rejserne.

onsdag D. 26. september 2018, kl. 10.42

Gymnasiet bliver endnu grønnere

Skolen udvider solcelleanlægget på taget af hovedbygningen med et 20,3 kw anlæg. Det betyder, at gymnasiet kommer til at producere 20.000 kwh mere om året. Mindst.

tirsdag D. 25. september 2018, kl. 15.57

Invitation til tidligere elever

Har du gået på gymnasiet, skal du sætte kryds i kalenderen lørdag d. 3/11. Her inviterer skolen nemlig til fest med gensynsglæde, spisning og et populært liveband, der består af gamle studenter.

tirsdag D. 25. september 2018, kl. 15.31

Den spanske syge

Tirsdag havde gymnasiet besøg af Tommy Heisz, der har skrevet bogen "Den spanske syge". Han tog eleverne med på en tidsrejse tilbage til dengang, hvor den ukendte sygdom spredte frygt og sorg over hele kloden.

onsdag D. 19. september 2018, kl. 15.32

Klog på unge

Hvad ved forskere på et universitet om det at være ung? Faktisk en helt masse! Det viste sig onsdag eftermiddag, hvor gymnasiet havde besøg af tre oplægsholdere fra Center for Rusmiddelforskning.

Vælg år